درب اتوماتیک تلسکوپی(Automatic telescopic door)

تاریخچه درب تلسکوپی

این نوع درب در حوزه های مختلفی از صنعت گرفته تا محیط های زندگی و تجاری استفاده می شود.

سده ی 19 و ظهور اولین مدل ها:ابتدایی ترین نمونه های درب های تلسکوپی در قرن 19 میلادی ظاهر شدند. این درها معمولاً از چوب ساخته می شدند و از ساختار تلسکوپی برخوردار بودند.

سده 20و پیشرفت در مواد ساختاری:با پیشرفت در فناوری ساخت مواد ،درب های تلسکوپی از چوب به فلزات مانند آهن و آلومینیوم تغییر کرد.این باعث افزایش مقاومت و عمر مفید آن ها شد.

پیشرفت در سیستم های مکانیزه و اتوماسیون:

با پیشرفت تکنولوژی ،درب های تلسکوپی به سیستم های مکانیزه و اتوماتیک تبدیل شدند.این اتوماسیون شامل استفاده از موتورها ،سنسورهاو کنترل های هوشمند برای کنترل دقیق و سریع درب ها شد.

درب اتوماتیک تلسکوپی: درب تلسکوپی اوستادر برعکس درب های اسلایدینگ که لنگه های آن در خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند لنگه های این نوع درب بر روی هم حرکت کرده و در یک طرف جمع می شود.این نوع از درب اتوماتیک مناسب مکان هایی با عرض کم می باشد.جنس لت ها معمولاً از شیشه می باشد که در یک قاب آلومینیومی قرار گرفته است.جنس شیشه ها برای امنیت بالا از شیشه سکوریت 10 میل است و در اثر ضربه مقاوم است.

برای درخواست مشاوره در مورد محصولات اوستادر با ما در ارتباط باشید.

در صورت تماس با اوستا دُر و یا ثبت اطلاعات خود در سریع ترین زمان کارشناسان ما با شما تماس گرفته و برای رفع مشکل شما اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

مطالبی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت

گالری تصاویر درب های تلسکوپی شرکت اوستادر

نمونه پروژه های اجرا شده درب های تلسکوپی شرکت اوستادر

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

شرکت اوستادر در راستای هرچه بهتر خدمات دهی و برطرف کردن نیازمشتریان خود در مکان هایی که محیط نصب درب عرض بازشوی کمی دارد و مشتری نیاز به حداکثر بازشو دارد
این شرکت درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی را به مشتریان خود عرضه می نماید.
درب های تلسکوپی در دو نوع تمام تلسکوپی با چهار لت متحرک و دو لت ثابت و نیم تلسکوپی با دو لت متحرک و یک لت ثابت عرضه می نماید.
مورد استفاده این درب ها در مکان هایی با عرض زیر دو متر و حداکثر باز شو 1/30 می باشد که خریدار می تواند با استفاده و نصب این مدل از درب ها و فقدان عرض کم از حداکثربازشوی مفید بهره مند شود.

اپراتور درب اتوماتیک تلسکوپی

•موتور:موتور گیربکس استفاده شده در این نوع درب ها برای حرکت دادن درب به صورت افقی است.

•ریل:ریل یک قطعه صاف و طویل است که در طول اپراتور نصب شده است و در حین حرکت ،درب را هدایت می کند.

•مرکز کنترل:کنترلر یک واحد الکترونیکی است که با استفاده از سنسورها و دستورات کاربر،حرکت درب را کنترل می کند.

•غلطک:غلطک به عنوان یک قسمت اساسی ازسیستم درب و ریل ،برای حرکت صاف و بدون مشکل درب امکان حرکت صاف و بدون لغزش را می دهند.

•تسمه:تسمه قطعه ای است که با چرخش حول محور خود درب را باز و بسته می کند.تسمه باید دارای استحکام کافی باشد تا بار و فشار درب را تحمل کند.

•هنگر:هنگر وظیفه نگهداری درب و حرکت دادن روان درب ،بدون ایجاد سر و صدا است.

فریم درب اتوماتیک تلسکوپی

فریم استفاده شده در درب اتوماتیک تلسکوپی در  بیشتر موارد آنودایز است.آنادایز یک فرآیند شیمیایی است که باعث تولید لایه ای از اکسید آلومینیوم روی سطح فلز می شود و باعث افزایش مقاومت فریم در برابر خوردگی و سایش می شود.

کاربرد درب اتوماتیک تلسکوپی