کرکره برقی رولاپ

کرکره برقی رولاپ یا درب های اتوماتیک رولاپ، یکی از رایج ترین کرکره های مورد استفاده در جهان و دنیای امروزه می باشد که با توجه به معماری و طراحی بنا قابلیت همخوانی و زیباسازی هر محیطی را دارا می باشد. از مهمترین عوامل موثر در انتخاب جنس تیغه های کرکره رول آپ، می توان به اهمیت مکان استفاده شده از آن نام برد. برای مثال اهمیت فروشگاه طلا و سکه با کرکره های پارکینگ بسیار متفاوت است. از سویی دیگر، میزان باز و بسته شدن کرکره در طول روز نیز بر روی انتخاب موتور درب رول آپ موثر است. از این رو با توجه به سلیقه مشتری و اهمیت مکان و همچنین میزان هزینه درنظر گرفته شده می توان بهترین انتخاب را انجام داد.

 

برای درخواست مشاوره در مورد محصولات اوستادر با ما در ارتباط باشید.

در صورت تماس با اوستا در و یا ثبت اطلاعات خود در سریع ترین زمان کارشناسان ما با شما تماس گرفته و برای رفع مشکل شما اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

کرکره برقی رولاپ

مطالبی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

کرکره برقی رولاپ

نمونه پروژه های کرکره برقی رولاپ اجرا شده توسط اوستادر

گالری تصاویر کرکره برقی رولاپ اوستادر

موتور و تیغه های درب اتوماتیک کرکره برقی رولاپ :

از مهمترین جنس تیغه های سازنده کرکره های برقی (رولاپ) می توان به تیغه های رول گیتر (فولاد بافته شده)، پلی کربنات، منیزیم و فولاد، آلومینیم، گالوانیزه و … اشاره کرد، که در این میان تیغه های آلومینیمی به دلیل قیمت پایین و تنوع رنگ بیشتر مورد توجه خریداران کرکره اتوماتیک قرار می گیرد.

از مهمترین تیغه های آلومینیمی نیز می توان به تیغه های یک پل ۶۰ و ۸۰، دو پل ۸۰ و ۱۰۰ و همچنین سه پل سایز ۱۴۰ اشاره کرد. وزن بلیت آلومینیم در هر متر مربع نیز از معیارهای کیفیت تیغه می باشد که هرچه بیشتر باشد استحکام تیغه بیشتر است. در این میان برای پارکینگ منازل بهتر است از تیغه های فوم دار آلومینیمی استفاده کرد تا سروصدای تیغه در هنگام باز و بسته شدن درب به حداقل برسد.

نکته ضروری در انتخاب موتور کرکره رول آپ در مکان های با تردد بسیار بالا و همچنین دربهای با ابعاد و وزن زیاد استفاده از موتورهای ساید با کیفیت و گارانتی خوب می باشد. در مواردی هم که وزن و ابعاد درب زیاد نبوده و میزان تردد در شبانه روز کم یا متوسط می باشد می توان از موتورهای توبولار استفاده کرد.

کرکره پنجره رولاپ :

همچنین از کرکره های برقی رولاپ به عنوان حفاظ پنجره های منازل مسکونی، مجتمع های اداری، تجاری، ویلاها و … استفاده می شود. از مهم ترین مزایای کرکره پنجره های رول آپ می توان به افزایش امنیت ساختمان، جلوگیری از هدر رفت انرژی در فصول سرد و گرم، عایق سر و صدا، کنترل میزان نور محیط اشاره کرد.

کرکره پارکینگ :

همانطور که اشاره شد برای کرکره های پارکینگ بهتر است از تیغه های فوم دار منیزیم و فولاد برند پورتا ایتالیا استفاده شود که بهترین انتخاب از لحاظ کیفیت و میزان کاهش صدای درب و عایق بودن کرکره برقی رولاپ محسوب می شود.

مزایای کرکره برقی رولاپ نسبت به کرکره های قدیمی :

  • زیبایی و قابلیت شستشو
  • تنوع رنگ و جنس تیغه های درب رول آپ
  • امنیت بسیار بالا در تیغه های پلی کربنات و رول گیتر
  • باز و بسته شدن تنها با فشار دادن دکمه ریموت
  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • انواع کرکره برقی

    کرکره برقی نوعی درب اتوماتیک می باشد که به وسیله یک موتور و قدرت برق تیغه های آلومینیومی را به صورت عمودی جابجا می کند و با استفاده از یک ریموت کنترل امکان باز و بسته شدن آنرا فراهم می سازد . موتور کرکره اتوماتیک را می توان به منبع برق شهری و یا می توان با کمک انرژی های طبیعی مانند انرژی خورشید باز کرد . کرکره اتوماتیک با استفاده از کنترل از راه دور کوچک و یا یک پانل که در داخل محل نصب کرکره برقی قرار دارد، کار می کند و در جایی دیگر اداره می شود. مهمترین مزیت کرکره رول آپ ، فراهم کردن راحتی شما در برقراری امنیت و نیروی فیزیکی می باشد. شما می توانید باز یا بسته شدن را دقیقا همانطور که می خواهید انجام دهید با فشردن یک دکمه، بدون توجه به جایی که در آن قرار دارید.کرکره اتوماتیک بر روی پارکینگ های منازل ، مراکز تجاری ، اداری و صنعتی ، درب ورودی سوله ها و کارخانه ها ، درب ورودی مغازه ها و فروشگاه ها ، به عنوان کرکره پنجره برای ابعاد کوچک تر و … و ورودی هایی از آن دست نصب می گردند تا از ورود افراد ناشناس ، نفوذ نور خورشید ، باد و باران جلوگیری کند .همان طوری که از تیتر می بینیم کرکره اتوماتیک همان درب مغازه سنتی خودمان است. در زمان قدیم کرکره های مغازه ها به صورت دستی جابجا می شد و به دلیل سختی درجابجایی و روغن کاری مداوم و نداشتن شکلی زیبا و نیز ایمن نبودن آن رفته رفته منسوخ شد و بجای آن کرکره اتوماتیک به بازار آمد. از مهمترین کاربردش حذف سختی جابجایی با نیروی فیزیکی بود ، برای بازو بسته کردن آن امروزه با فشار یک کلید این امر انجام می شود و دید داخل را کاملا پنهان می نماید ( به غیر از موارد خاص که از تیغه شفاف ( پلی کربنات ) یا تیغه رول گیتر استفاده می شود ) و به غیر از موتور نمی توان ان را بالا و پایین کرد .
    کرکره اتوماتیک را به جهت استفاده از برق شهری و گاها برق ۳ فاز ، برای روشن شدن موتور به اسم کرکره برقی هم می نامند و امروزه به دلیل اجبار شهرداری و استقبال مردم کمتر مکانی از انواع آن بهره نمی برد . تیغه کرکره ها معمولا به دلیل استقبال بیشتر به رنگ سفید می باشند ولی تیغه های کرکره در تمامی رنگ وجود دارد و همچنین تیغه ها قابلیت رنگ شدگی به هر کد رنگی را دارا می باشند.
    کرکره برقی را با استفاده از کنترل از راه دور (ریموت) به راحتی می توان باز و بسته کرد و دیگر مثل قدیم نیاز به قدرت دست و استفاده از نیروی انسانی ندارد. مزیت اصلی کرکره اتوماتیک فراهم کردن آسایش و راحتی کاربران است.
    مقایسه کرکره اتوماتیک با کرکره دستی
    – باعث زیبایی و آراستگی پارکینگ منازل و یا فروشگاه می شود .
    – به راحتی قابل شستشو می باشد .
    – تنوع رنگی آن زیاد است تا آنجایی که می توان در دکوراسیون فروشگاه یک هارمونی چشم نواز ایجاد کرد .
    – از امنیت بیشتری نسبت به کرکره های سنتی برخوردار است و به آسانی نمی توان آن را خراب کرد .
    – کار با آن راحت تر است زیرا نیازی به قفل کردن ندارد .
    – مناسب برای شرایط آب و هوایی مختلف می باشد .
    – قابلیت باز و بسته شدن دستی در صورت قطع برق و همچنین استفاده از موتور با ups برای مواقع نبود برق را دارا می باشد .

     

برای مشاوره و انتخاب درست نوع تیغه و موتور دستگاه همواره می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید